Podvozek ZX9R

a taky vejfuky, brzdy, gumy a jiný drobnosti...
Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4761
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis. » úte pro 01, 2009 22:40:37

a nebo mas zadek moc mekej... ale cim tvrdsi zadek, tim vetsi naklep dostane tvoje rit :-D
ZRX1200R -japan style
wokruhová R1 *** woe

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4761
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis. » úte pro 01, 2009 22:44:05

jinak jestli chces podebatit o tom co nastavit nebo ne, tak by bylo lepsi pokecat nazivo nebo aspon po telefonu... nechce se me to tady rozepisovat, jak sem laboroval a co s cim jak a proc souvisi, pze jak sis urcite precetl, tak tech souvislosti je mraky a ty clanky sou na nekolik stranek a stejne je to jen teorie a praxe je pak vec dalsi :wink:
ZRX1200R -japan style
wokruhová R1 *** woe

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
kryšpín
Příspěvky: 6
Registrován: sob črc 12, 2014 22:44:30

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od kryšpín » sob črc 12, 2014 23:48:08

...sice už je to nějakejch pár járů,co si tady mluvil o tom,že je lepší osobně pokecat o nastavení podvozku zx9r ninja,ale minulej rok jsem se kvůli synovi zbláznil do motorek a letos mi u devítky(2003) měnily gufera a olej a celý tlumení mi rozházely (kur..)...předek si dělá co chce...samosebou tě kdekoli rád navštívím,abys dal radu a třeba i svezením poznal co tomu chybí...teda pokud budeš mít čas...

Uživatelský avatar
Elvis.
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4761
Registrován: ned čer 04, 2006 18:04:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od Elvis. » ned črc 13, 2014 01:53:31

Nejsem zadnej guru pres podvozky. Od toho sou tu jiny. Ja si jen neco precetl a aplikoval metodou pokus omyl :-)
ZRX1200R -japan style
wokruhová R1 *** woe

ZX6R rv04 (sloužilas dlouho a dobře, diky)

Uživatelský avatar
kryšpín
Příspěvky: 6
Registrován: sob črc 12, 2014 22:44:30

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od kryšpín » ned črc 13, 2014 10:40:40

:lol: asi budu k smíchu,ale na předku je možnost trojího nastavení něčeho (předpětí,útlum,propružení atd.)...z těch slov si nějak nemůžu vybrat co k jakýmu štelování patří. Ti kutilové,co měnili gufera a olej mi to,co se dá na vrchu utahovat klíčem a má to po obvodu zářezy,nechali jedno vejš a druhý níž.Teď nevím jestli to mám srovnat podle pravýho tlumiče na ten počet zářezů a nebo podle levýho na počet zářezů. :rolleyes: To co se nahoře šteluje šroubovákem (asi nějaký to cvaknutí),je taky rozhozený.

Uživatelský avatar
Méďa
Easy slider
Easy slider
Příspěvky: 965
Registrován: pon kvě 23, 2011 08:48:35
Bydliště: Liberec

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od Méďa » pon črc 14, 2014 07:45:06

kryšpín píše::lol: asi budu k smíchu,ale na předku je možnost trojího nastavení něčeho (předpětí,útlum,propružení atd.)...z těch slov si nějak nemůžu vybrat co k jakýmu štelování patří. Ti kutilové,co měnili gufera a olej mi to,co se dá na vrchu utahovat klíčem a má to po obvodu zářezy,nechali jedno vejš a druhý níž.Teď nevím jestli to mám srovnat podle pravýho tlumiče na ten počet zářezů a nebo podle levýho na počet zářezů. :rolleyes: To co se nahoře šteluje šroubovákem (asi nějaký to cvaknutí),je taky rozhozený.
Podívej se na stránku 1, kde psal Zubr-nastav a jezdi. Když budeš něco měnit, tak si napiš co a o kolik....... :D

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4809
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od misak39 » pon črc 14, 2014 10:17:19

udělej to jednoduše- ty cvakáče na šroubovák nahoře zacvakej dolů až na doraz, a pak na každý vidli cvakni 8-9x, měl bys bejt na půlce. Ten hliníkovej bazmek s čárkama nastav tak, aby bylo vidět 5-6 čárek, jsi opět zhruba na půlce. Pokud Ti správně našroubovali ty horní matky, nebude problém, pokud to dělali nějaký paka, bude problém při intenzivním brždění i s gumou... Teď z hlavy si to přesně nepamatuju, ale myslím že dole na vidli maj cvakáče 9 poloh a horní by měly mít z min do max 18 cvaknutí... Každopádně zjistíš jestli jsou matice správně tak, že horníma cvakáčena postupně naklikáš z nuly do maxima na obou vidlích stejnej počet kliků...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1003
Registrován: pon úno 06, 2006 18:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od Zubr » pon črc 14, 2014 10:27:06

Méďa píše:
kryšpín píše::lol: asi budu k smíchu,ale na předku je možnost trojího nastavení něčeho (předpětí,útlum,propružení atd.)...z těch slov si nějak nemůžu vybrat co k jakýmu štelování patří. Ti kutilové,co měnili gufera a olej mi to,co se dá na vrchu utahovat klíčem a má to po obvodu zářezy,nechali jedno vejš a druhý níž.Teď nevím jestli to mám srovnat podle pravýho tlumiče na ten počet zářezů a nebo podle levýho na počet zářezů. :rolleyes: To co se nahoře šteluje šroubovákem (asi nějaký to cvaknutí),je taky rozhozený.
Podívej se na stránku 1, kde psal Zubr-nastav a jezdi. Když budeš něco měnit, tak si napiš co a o kolik....... :D
Meďo, to je nastaveni na modelovy rok 95 az 97. Ted jsem v praci, ale jestli bude odpoledne cas, tak zkusim najit tovarni nastaveni pro rok 2003.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
kryšpín
Příspěvky: 6
Registrován: sob črc 12, 2014 22:44:30

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od kryšpín » pon črc 14, 2014 14:56:23

...díky klucí za ochotu...něco jsem pošteloval na předku,aby to bylo stejně na obou stranách a zlepšilo se to...jen asi bude lepší to tovární nastavení ( jestli tedy Zubr něco sežene,bo mě se to nedaří) od toho základního nastavení se nejspíš dá laborovat dál.Jen mi ten co mi to dělal (dělá motoveterány :? ) do tlumičů lil 10W cca 450ml do každý trubky,že prej to tak má být.Tejdě mám takovej divnej pocit,aby tam bylo přesný množství a hlavně v každý trubce stejně. S touhle otázkou v hlavě se docela blbě naklání do zatáček a dělaj pokroky,zvlášť,když jezdim druhou sezónu.Vidle maj dvě trubky,ale asi největší trubka sem já,že sem si to nedělal sám,nebo aspoň nepohlídal. :(

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1003
Registrován: pon úno 06, 2006 18:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od Zubr » pon črc 14, 2014 20:26:33

Cau, tak jsem to nastaveni nasel. Sorry za diakritiku, pisu to mobilu.

Tovarni nastaveni ZX9R F1 r.v.2003
Predni vidle:
Predpeti pruziny 15mm od horni hrany te matice (vcetne sestihranu)
Roztahovaci utlum TEN : 5 kliknuti z maxima (z uplne zasrubovane polohy) (horni sroubek)
Compresni utum : 5 kliknuti z max. (Dolni sroubek)


Zadni tlumic:
Roztahovaci utlum TEN : 3a1/2 otacky z max. (Je to sroubek dole na tlumici!!!)
Compresni utlum : 3a3/4 otacky z max. (Srobek nahore)
Predpeti pruziny : 178mm delka pruziny

Takze doporucuji ti,aby jsi si poznamenal jak to je nastaveny nyni a zkus to nastavit na tovarni nastaveni. Musis nastavit predek i zadek,aby tlumice spolupracovali. At se zadari. Ja si rad hraju s podvozkem a vetsinou to rozladim. Pak jsem prekvapen jak se to v tovarnim nastaveni zas chova dobre. :-D
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4809
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od misak39 » úte črc 15, 2014 10:23:17

vidíš, tady to má vodborně :wink: Já mám upsidy, takže na klasikách bude asi jinej počet cvaknutí, ale postup je pořád stejnej...
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Uživatelský avatar
Zubr
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 1003
Registrován: pon úno 06, 2006 18:20:28
Bydliště: Chomutov

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od Zubr » úte črc 15, 2014 10:24:41

kryšpín píše:...díky klucí za ochotu...něco jsem pošteloval na předku,aby to bylo stejně na obou stranách a zlepšilo se to...jen asi bude lepší to tovární nastavení ( jestli tedy Zubr něco sežene,bo mě se to nedaří) od toho základního nastavení se nejspíš dá laborovat dál.Jen mi ten co mi to dělal (dělá motoveterány :? ) do tlumičů lil 10W cca 450ml do každý trubky,že prej to tak má být.Tejdě mám takovej divnej pocit,aby tam bylo přesný množství a hlavně v každý trubce stejně. S touhle otázkou v hlavě se docela blbě naklání do zatáček a dělaj pokroky,zvlášť,když jezdim druhou sezónu.Vidle maj dvě trubky,ale asi největší trubka sem já,že sem si to nedělal sám,nebo aspoň nepohlídal. :(
Myslim, ze mas problem, do tohoto rocniku zx9r se leje olej sae 5W. Technika nakopej do pr..le.
NINJA ZX 9R 2000 červená na negativu zelená=kawakamufláž woe
CKC#068

Řečník z aragonitových jeskyní

Uživatelský avatar
kryšpín
Příspěvky: 6
Registrován: sob črc 12, 2014 22:44:30

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od kryšpín » stř črc 16, 2014 03:11:22

Zubr píše:Cau, tak jsem to nastaveni nasel. Sorry za diakritiku, pisu to mobilu.

Tovarni nastaveni ZX9R F1 r.v.2003
Predni vidle:
Predpeti pruziny 15mm od horni hrany te matice (vcetne sestihranu)
Roztahovaci utlum TEN : 5 kliknuti z maxima (z uplne zasrubovane polohy) (horni sroubek)
Compresni utum : 5 kliknuti z max. (Dolni sroubek)


Zadni tlumic:
Roztahovaci utlum TEN : 3a1/2 otacky z max. (Je to sroubek dole na tlumici!!!)
Compresni utlum : 3a3/4 otacky z max. (Srobek nahore)
Predpeti pruziny : 178mm delka pruziny

Takze doporucuji ti,aby jsi si poznamenal jak to je nastaveny nyni a zkus to nastavit na tovarni nastaveni. Musis nastavit predek i zadek,aby tlumice spolupracovali. At se zadari. Ja si rad hraju s podvozkem a vetsinou to rozladim. Pak jsem prekvapen jak se to v tovarnim nastaveni zas chova dobre. :-D
:D dokonalý...díky ještě dneska se do toho pustím a až se někdy uvidíme klucí,máte u mě jedno popřípadě více čerstvě natočených pivíček...je si mě vyděsil s tím olejem.Ten koumák mi říkal,že 10W se míň zahřívá. Teď si tak uvědomuju,že pokud tam má být 5W tak je to celý v pí.. a mě čeká práce,kterou jsem nikdy nedělal.Dobře mi tak a asi budu potřebovat další rady co se týče postupu a přesnýho množství,aby to nastavení vůbec fungovalo...doufám,že to nebude tak složitý :(

Uživatelský avatar
kryšpín
Příspěvky: 6
Registrován: sob črc 12, 2014 22:44:30

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od kryšpín » stř črc 16, 2014 03:14:16

misak39 píše:vidíš, tady to má vodborně :wink: Já mám upsidy, takže na klasikách bude asi jinej počet cvaknutí, ale postup je pořád stejnej...
:cry: co jsou to upsidy ? :oops:

Uživatelský avatar
misak39
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 4809
Registrován: pát kvě 19, 2006 01:04:55
Bydliště: Králíky

Re: Podvozek ZX9R

Příspěvek od misak39 » stř črc 16, 2014 09:03:55

kryšpín píše:
misak39 píše:vidíš, tady to má vodborně :wink: Já mám upsidy, takže na klasikách bude asi jinej počet cvaknutí, ale postup je pořád stejnej...
:cry: co jsou to upsidy ? :oops:
upsidy viz PM (soukromé zprávy nahoře)
Moc bych si hlavu nelámal s tím olejem, vidle budou trochu tužší, to je tak asi všechno... lítal jsem v Pyrenejích bez oleje ve vidlích a taky to šlo :lol:
babička GPZ 500 a vnučka ZX900B
*CKC 102*

Odpovědět